سرفصل و اطلاعات کلاس و دوره آموزش اکسل پیشرفته هدف دار

در این صفحه اطلاعات کامل دوره و کلاس آموزش اکسل پیشرفته را مطالعه خواهید کرد.

عنوان دوره

زمانبندی

مدت کل دوره

ظرفیت باقیمانده

آغـــاز قطعی

شهریه

اکسل پیشرفته آنلاین
سه شنبه ها – ساعت ۱۸ الی ۲۰
۲۰ ساعت

برگزار شد.

۱۹ مرداد ۱۴۰۰

۷۵۰,۰۰۰ تومان

توجه: در سال ۱۴۰۱ دوره حضوری یا آنلاین اکسل بصورت عمومی برگزار نمی گردد. می توانید از پکیج های آموزشی و پشتیبانی دائمی در گروه تلگرام استفاده کنید.

تصاویر برخی از دوره های برگزار شده

مدرس دوره اکسل پیشرفته

این دوره آموزشی توسط آقای پوریا بغدادی (از قدیمی ترین مدرسان اکسل در ایران و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت IT با گرایش BI از دانشگاه تهران) برگزار می شود. ایشان سابقه تدریس اکسل از سال ۱۳۹۰ را دارند و بیش از ۵۰ دوره عمومی و ۲۱۰ دوره سازمانی اکسل مقدماتی و پیشرفته برای شرکت های بزرگ و معتبر ایرانی و بین المللی برگزار کرده اند

پوریا بغدادی

تعیین سطح اکسل

قبل از ثبت نام می توانید از این لینک [لینک درخواست تعیین سطح اکسل] درخواست دریافت لینک تعیین سطح اکسل را داشته باشید و از اینکه آماده دوره اکسل پیشرفته هستید یا خیر اطمینان حاصل کنید. این آزمون قبلا بارها و بارها بر روی کاربران اکسل مختلف در شرکت ها و حالت های غیر شرکتی و شخصی بررسی و ارزیابی شده است.

سرفصل دوره اکسل پیشرفته هدف دار

قبل از شروع کلاس اکسل پیشرفته یک مجموعه ۸ ساعته از فیلم های اکسل مقدماتی که قبلا توسط مدرس ضبط و آماده سازی شده برای شما ارسال خواهد شد تا برای ورود به کلاس همگی یکسان باشیم و مباحث پایه ای را مرور کرده باشیم. بنابراین کلیه مفاهیم پایه و مورد نیاز اکسل از جمله سلول ها، محدوده ها، آدرس دهی و نام گذاری همچنین فرمت بندی سلول ها و اعداد و فرمت های شرطی پایه ای را قبل از دوره مرور می کنید و مسلط خواهید شد. در مباحث مقدماتی قبل از دوره یاد میگیرید که داده های خود را مرتب سازی کرده و آن ها را با فیلتر های پیشرفته آماده و منظم می کنید. بعد و در کلاس طبق ماژول بندی اکسل پیشرفته وارد فرمول نویسی شده و در کنار یادگیری ابزار قدرتمند PivotTable به سوالات بیشماری که ممکن است مدیران بر روی داده های کاری از شما بپرسند و یا خودتان نیاز به تولید این گزارشات داشته باشید به راحتی پاسخ می دهیم.

دوره های اکسل پیشرفته با تدریس پوریا بغدادی تحت عنوان دوره اکسل پیشرفته هدفدار برگزار می گردد. از این بخش می توانید به سرفصل های آموزشی جلسات این دوره دسترسی داشته باشید:

هدف اول: توابع Vlookup و HLookup و تمام نکات مربوط به آن ها

در هدف اول با تابع VLookup و تمام نکات و مشکلات احتمالی کار با آن آشنا خواهید شد و روش های رفع مشکلات و همچنین نکات و اصولی را که باید در کار با این تابع رعایت کنید یاد می گیرید. یکی دیگر از مواردی که در این بخش آموزش داده می شود ورودی آخر VLookup است که در حالت True می تواند کاربردهای هیجان انگیز و متفاوتی داشته باشد.

هدف دوم: توابع Match و Index و ترکیبات کاربردی آن ها با Vlookup

با اینکه تابع VLookup بسیار پرکاربرد و معروف است اما می توانید با کمک ترکیب توابع Index و Match مسائل بیشتری را در اکسل حل کنید. همچنین ترکیبات مختلف تابع Match با دو تابع Vlookup و Index با مثال های متعدد در این بخش از کلاس تدریس می شود.

هدف سوم: تبدیلات تاریخ شمسی و سایر کاربردهای Vlookup، Index و Match در شرکت ها

در این بخش از کلاس به ارائه مثال هایی از کاربردهای توابع قبلی پرداخته خواهد شد. یکی از مسائلی که همیشه توسط کاربران اکسل مطرح می شود حل مشکلات تاریخ شمسی و تبدیلات مربوط به آن می باشد. در این بخش از کلاس اکسل پیشرفته در کنار مثال های دیگر به این موضوع مهم نیست بطور کامل پرداخته می شود.

هدف چهارم: توابع شرطی و منطقی If و And و OR و کاربرد های آن ها

دستورات منطقی IF و IF های تو در تو و تابع جدید IFS در اکسل ۲۰۱۹ به همراه توابع منطقی تکمیلی مانند AND و OR اهداف اصلی این بخش از کلاس خواهند بود. در این قسمت از کلاس مثال های بسیار متنوع و کاربردی از مباحث منطقی ارائه خواهد شد.

هدف پنجم: محاسبات شرطی توابع Sumifs و Count Family و Dsum و توابع و قابلیت های متنی کاربردی مانند Flashfill

این جلسه بسیار مهم و خیلی هیجان انگیز خواهد بود چرا که در کنار یادگیری توابع بسیار پرکاربرد و مهم، توابعی عجیب و شدیدا کاربردی و جدید را یاد خواهید گرفت و در کنار آن ها ابزار های شگفت انگیزی مانند Flashfill را بکار خواهید گرفت و با آن کارهایی انجام خواهید داد که قبلا دقایقی زیادی را برای آن صرف می کردید.

هدف ششم: گزارش گیری با Pivot Table

گزارش گیری و خلاصه کردن جداول بزرگ با Pivot Table یکی از جذاب ترین مباحث اکسل است و وقتی کاربران این کار را یاد می گیرند از گزارش گیری در اکسل لذت خواهند برد و این امر برایشان بسیار شیرین و کاربردی خواهد بود. البته نکات و ترفند های زیادی در دل Pivot Table ها وجود دارد که ما سعی می کنیم بخشی از آن ها را در تدریس ارائه کنیم و بخشی از آن ها را روی تمریناتی که ارائه می شود تدریس کنیم تا به بهترین شکل ملکه ذهن کاربران شود.

هدف هفتم: توابع Subtotal و Aggregate و توابع کار با اعداد و گرد کردن

محاسبه روی جداول در حالتی که فیلتر فعال است تنها گوشه از کاربرد های توابع این بخش از کلاس می باشد. از توابع SUbtotal و Aggregate نکات و کاربرد های بسیار زیاد دیگری می توان یاد گرفت که در این جلسه به آن ها پرداخته خواهد شد.

هدف هشتم: VLookup بین شیت ها / فایل ها، تابع Indirect و کاربرد های آن

وقتی با اکسل کار حرفه ای انجام می دهیم یعنی حتما VLookup بلدیم. و و قتی به VLookup عادت می کنیم دیگه نمی توانیم از آن جدا شویم. پس کم کم نیاز های جدی تری مطرح می شود. در این جلسه به نوشتن به تابع بین شیت ها و جداول و فایل های مختلف خواهیم پرداخت.

هدف نهم: تابع Offset و کاربردهای آن

خیلی جاها صحبت از این تابع به میان می آید و ممکن است شنیده باشید که یادگیری این تابع سخت است و یا در مورد کاربرد آن ابهام داشته باشید. در این بخش از کلاس بصورت کاملا اصولی و مفهومی به آموزش تابع Offset خواهیم پرداخت.

هدف دهم: فرمت دهی شرطی سطری

این بخش از کلاس پس از به بلوغ رسیدن همه ما در فرمول نویسی برگزار می شود چرا که فرمت دهی شرطی فقط رنگی کردن داده ها بر اساس شرط های ساده نیست و گاهی لازم است برای پیدا کردن داده مورد نظر فرمول نسبتا پیشرفته ای در اکسل نوشته شود.

هدف یازدهم: VLookup برای یافتن داده های تکراری و کاربرد های توابع Small و Large

احتمالا از همان جلسه اول (اگر قبلا ایجاد نشده باشد) این سوال در ذهن شما ایجاد می شود که در تابع VLookup و توابع مشابه اگر مقداری که جستجو می شود دارای موارد تکراری باشد چگونه باید آن ها را نیز در خروجی تابع برگردانیم. پاسخ این سوال بصورت مفصل در کنار آموزش های بسیار پیشرفته و کاربردی از Large و Small در این جلسه ارائه می شود.

هدف دوازدهم: امنیت و قفل گذاری، ضبط ماکرو

رمزگذاری روی محدوده ها، شیت ها و فایل های اکسل بصورت کامل در این جلسه مورد بررسی قرار می گیرد و همچنین ضبط و استفاده از ماکرو بطور کاربردی مورد بررسی قرار می گیرد.

سوالات متداول

۱- آیا تعیین سطح انجام می شود؟

بله، یک آزمون آنلاین ۱۵ دقیقه که تستی – تصویری نگرانی های شما را هم بابت حضور در کلاسی یک دست و همگون رفع می کند و هم مطمئن خواهید بود که آمادگی لازم را برای حضور در کلاس دارید.

۲- آیا برای شرکت در این کلاس باید اکسل مقدماتی بلد باشم؟

بله حتما، و همچنین باید آمادگی ذهنی بالایی برای یادگیری داشته باشید و فرصت کافی برای تمرین کردن در خارج از کلاس داشته باشید. بطور کلی اگر کاربر اکسل باشید یا دوره اکسل مقدماتی را طی کرده باشید تاثیر به مراتب بهتری خواهد داشت. فیلم های اکسل مقدماتی به رایگان در اختیار ثبت نام کنندگان دوره اکسل پیشرفته قرار خواهد گرفت.

۳- آیا در کلاس فیلم ضبط می شود؟

بله تمام جلسات فیلمبردای شده و بطور احتصاصی به هر کاربر ارائه خواهد شد و نیازی به ضبط بصورت شخصی ندارید، همچنین نگرانی بابت جلساتی که ممکن است غیبت کنید ندارید. الته بهتر است در کلاس حضور داشته باشید تا خودتان سوالاتی که برایتان پیش می آید مطرح کنید.

۴- آیا در پایان دوره مدرک ارائه می شود؟

بله، برای دریافت بدون دردسر مدرک لازم است در ۸۰% جلسات کلاس اکسل حضور داشته باشید و تمرینات را بطور کامل تحویل داده باشید در غیر اینصورت یک آزمون کوچک از شما گرفته خواهد شد تا مدرکتان صادر شود.

۵- دوره اکسل پیشرفته تمرین عملی دارد؟

بله برای تمام جلسات تمرینات نسبتا زیادی در نظر گرفته شده است. این تمرینات دو دسته هستند، اولین دسته تمریناتی که توسط مدرس و با هدف مرور درس ها و یادگیری مباحث ارائه شده اند، دومین دسته تمرینات از سوالات و نیاز های کاربران در طی سال ها تدریس و انجام پروژه انتخاب شده اند و شما را با چالش های واقعی تری روبرو می کنند. همچنین در بین تمرینات موارد جدیدی که هنوز تدریس نشده نیز به چشم می خورد تا کاربر با مشکلات و مسائل جدیدی روبرو شود و بتواند آن ها را حل کند. حل تمرینات داده خواهد شد و هرجا لازم باشد می توانید در مورد تمرینات در خود کلاس یا در گروه کلاس سوال مطرح کنید.

۶- بعد از دوره به سوالات ما پاسخ می دهید؟

بله و قطعا چون یادگیری ما نیز بر اساس سوالات شما شکل می گیرد و این کمک می کند تا در آینده و در کلاس های بعدی از تجربیات و سوالات شما استفاده کنیم پس این یک بازی بُرد بُرد خواهد بود. تا دو ماه بعد از پایان دوره مجاز هستید سوالات و اشکالات اکسلی خود را در گروه واتساپ کلاس مطرح کنید. بعد از این مدت نیز سامانه پرسش و پاسخ در اختیار شما خواهد بود.

۷- آیا دوره اکسل پیشرفته برای مهاجرت مفید است؟

بسیار زیاد، بله، یادگیری نرم افزار ها با توجه به رایگان بودن یا کم هزینه بودن نرم افزار ها در ایران و گران بودن دوره های آموزشی در خارج از ایران و همچنین نبود دوره های آموزشی حضوری بلند مدت در کشورهایی نظیر کانادا و استرالیا به شدت مفید و ضروری است و توصیه می گردد.

بسیاری از شاغلین و دانشجویان از اکسل بطور مداوم استفاده می کنند، اما واقعیت این است که شاید از ۶۰% امکانات این نرم افزار نامطلع هستند. البته کل قابلیت ها و امکانات اکسل برای همه روشن نیست و هرفرد یا مدرسی به اندازه تجربه و مطالعه خود به اکسل شناخت دارد و قطعا هیچ یک کامل نیست و نخواهد بود. کلاس اکسل پیشرفته با تدریس پوریا بغدادی شما را با ناشناخته های اکسل آشنا کرده و تسلط مناسبی برای استفاده بهتر از نرم افزار اکسل در سطح پیشرفته برای شما بوجود می آورد. در نهایت با استفاده از ابزار های کاربردی و بی نظیر اکسل پیشرفته به نمودار ها، گزارشات پیچیده، فرمول نویسی حرفه ای و مدیریت و امنیت فایل های اکسل خود مسلط می شوید. برای دریافت اطلاعات کامل در خصوص این دوره فایل سرفصل و اطلاعات کلاس اکسل پیشرفته را دانلود کرده و مطالعه کنید. دید شما به اکسل با شرکت در این دوره آموزشی تغییر خواهد کرد.

کاربرد دوره

اکسل امروزه برای تمام افرادی که با کامپیوتر سر و کار دارند ضروری شده است و از مدیر ساختمان های مسکونی تا کارشناسان و مدیران شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی نیز به اکسل شدیدا نیاز دارند و کارهای روزمره بدون وجود آن تقریبا نا ممکن شده است. کاربرد اکسل در حسابداری، کاربرد اکسل در مباحث مالی، کاربرد اکسل در کارهای فنی و مهندسی، کاربر اکسل در کارهای آماری، ماکرونویسی در اکسل، ترسیم انواع نمودار ها و گزارش گیری های پیچیده، فرمول نویسی حرفه ای و تو در تو، فرمول های سه بعدی، فرمت بندی سفارشی سلول ها.

مشتریان سازمانی این دوره (دوره های سازمانی)

شرکت همراه اول واحد فنی، شرکت همراه اول واحد امور مشتریان، شرکت ایرانسل، شرکت زرین رویا (MyBaby)، شرکت توسن تکنو، شرکت ماهکس، شرکت کژال ترابر، شرکت کوبل دارو، نستله ایران، داروسازی دکتر عبیدی، آدوراطب

امکانات اصلی اکسل

حتی اگر اکسل پیشرفته را هم بلد نباشید بهتر است امکانات اصلی اکسل که به کارهای روزمره شما کمک می کند بدانید. کلیه قابلیت های کاربردی و مهم اکسل به شرح ذیل هستند که برخی از آن ها در گروه اکسل پیشرفته قرار می گیرند:

  • ورود داده ها و طراحی جداول
  • شیت بندی و دسته بندی داده ها
  • نمودار های متنوع
  • گزارش گیری و Pivot Table
  • فرمول نویسی و توابع
  • داشبورد سازی و مصور سازی داده ها
  • ماکرو نویسی و توسعه اکسل

امکانات اصلی نرم افزار اکسل

محل برگزاری کلاس

کلاس بصورت آنلاین و در پلتفرم Adobe Connect روی سرورهای قدرتمند اختصاصی گروه تحلیلگری برگزار می شود. برای شرکت در کلاس از داشتن اینترنت خوب و پایدار مطمئن شوید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نرم افزار اکسل می توانید از صفحه اکسل در وب سایت معتبر ویکی پدیا بازدید کنید.

در کلاس اکسل پیشرفته ۵۰ تابع اصلی، مهم و کاربردی برای کار در اکسل را خواهید آموخت. در کنار آن یک فهرست از ۲۶ تابع مکمل و کاربردی دیگر که همه این دو فهرست حاصل تجربه ۱۰ سال تدریس و مشاوره و انجام پروژه در بزرگترین شرکت های ایران است تدوین شده اند. مسلماً تمام توابع اکسل را نمی توانیم در یک کلاس آموزشی با هم مرور کنیم (تعداد فرمول های اکسل تا نسخه ۲۰۱۹ برابر با ۴۷۷ فرمول است.) ولی شما تمام سرنخ های لازم برای کار با کلیه توابع اکسل را بصورت کاملا مفهومی و اصولی فراخواهید گرفت. اکسل پیشرفته برای هر فردی یک مزیت رقابتی در کسب فرصت های شغلی و مهارت های کامپیوتری خواهد بود.

عضویت
به دوستتان خبر دهید.
guest
20 نظر
قدیمی ها
جدید ها بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
میلاد باقری

ممنونم از زحمات شما که با تمام انرژی و صبر متفاوتی که در کلاس دارید به تمام سوالات جواب دادید

رعنا شاهی

سلاام استاد بغدادی دوره خیلی خوبی بود من خواستم ازتون تشکر کنم

trackback

[…] کلاس اکسل پیشرفته […]

trackback

[…] کلاس اکسل پیشرفته […]

محمد محبی

جو کلاس دوستانه و عالی سطح تدریس فوق العاده و کاربردی و شیوه تدریس خیلی خوبه، من خیلی راضی هستم

trackback

[…] کلاس اکسل پیشرفته […]

رضا صدیقی

سلام و خسته نباشید
شما برنامه نویسی ماکرو رو هم توی اکسل آموزش میدید؟؟

افروز

سلام لطفا پکیج های آموزشی برای تحلیل داده با اکسل هم بزارید. چون عده ای نمیتونن حتی کلاس های غیر حضوری هم شرکت کنن

شهرزاد

سلام خسته نباشید
کلاس اکسل پیشرفته مجدد کی برگذار میشه

omidkazazi

سلام و اردت خدمت استاد بغدادی عزیز
من سعادت استفاده از کلاس اکسل پیشرفته شما رو در ترمهای قبل داشتم و واقعا با آموزش خوب شما بسیار کارآمد و کاربردی بود .
سپاس از وقت و زحمتی که بابت آموزش میکشین .

shahsafdarimohsen

سلام اگر بعد از دوره مشکل یا سوالی بود در زمینه اکسل آیا پشتیبانی خواهد شد؟ و اینکه حد نصاب آزمون تعیین سطح برای شرکت در دوره پیشرفته اکسل چند درصد هست؟

سارا

سلام .من چند تا از دوره های شما رو تهیه کردم.همشون واقعا عالین.هم کیفیت مطالب خیلی خوب و کاربردی هم نوع بیان شما.واقعا ممنون

محمد

سلام عرض شد
کلاسهای ۴مرحله ایی ک برگزار میکنین
بابت ثبتنام امسال کجا و به چه آدرسی باید بیاییم

محمد

سلام عرض شد
کلاسهای جدید حضوریتوون چه تایمی و کجا برگزار میشن
ممنون میشم اطلاع بدین